Reklama jest dźwignia handlu – ta prawda znana jest od tak dawna, że stała się nieomal truizmem. Znają ją i powtarzają praktycznie wszyscy. A, paradoksalnie, okazuje się, że jest to często najbardziej zaniedbywany element prowadzenia biznesu, szczególnie w przypadku niewielkich firm lokalnych. Często reklama firm lokalnych jest nieefektywna, albo wręcz niemal całkowicie pomijana. A przecież bez niej niemal nie sposób uzyskać klientów.

Obecnie nieomal każdy ma dostęp do sieci internetowej, a większość z nas spędza w niej co najmniej kilka godzin dziennie. Często są to obowiązki związane z praca, z nauką, wyszukiwanie potrzebnych informacji, ale też przecież lubimy szukać w Internecie rozrywki i odpoczynku po pracowitym dniu. Praktycznie uzależniliśmy się od informacji dostarczanych przez to medium. Dlatego też gdy poszukujemy jakiś dóbr i usług, pierwszym i naturalnym odruchem jest wpisanie określonej frazy w wyszukiwarce internetowej. Ponadto większość osób skupia się tylko na kilku pierwszych wyświetlonych wynikach. Dlatego tak bardzo dziwi, że duża liczba małych, lokalnych firm nie przywiązuje wagi do swojej strony internetowej oraz jej pozycjonowania.

Zapewne sporo właścicieli niewielkich firm w ogóle nie zdaje sobie sprawy czym jest pozycjonowanie stron internetowych i jak mogą wykorzystać je do promocji swojego biznesu. Najprościej mówiąc – silniki wyszukiwarek internetowych działają według określonych algorytmów, przypisanych im wzorców. Błyskawicznie skanują treści stron internetowych, oceniając je pod kątem wyszukiwanej frazy. Jeśli wyszukiwarka oceni naszą stronę internetową jako wyjątkowo wiarygodną i użyteczną, wyświetli ją w pierwszej kolejności – a to daje nam większe szanse na uzyskanie i utrzymanie klienta.
Dlatego właśnie pozycjonowanie firm lokalnych jest takie ważne i dlatego coraz więcej usługodawców zajmuje się tym zagadnieniem. Istnieją bowiem sposoby optymalizacji strony pod kątem silników wyszukiwarek. Warto zauważyć, że algorytmy poszczególnych wyszukiwarek różnią się i są stale aktualizowane. Oznacza to, że musimy regularnie dbać o to, by nasza strona była odświeżana i utrzymywała swoją wysoką pozycję. Ponadto, dzięki narzędziom związanym z pozycjonowaniem lokalnym będziemy trafiali do użytkowników lokalnych, poszukujących oferowane przez nas dobra i usługi. Oznacza to, że możemy zawęzić listę potencjalnych odwiedzających do osób, które mieszkają, czy też przebywają w najbliższej okolicy i mają realną szansę faktycznie pojawić się w naszej firmie. W efekcie reklama nie trafia do osób, które są niezainteresowane, bądź na przykład mieszkają zbyt daleko, by skorzystać z naszych ofert. Dzięki temu reklama wykorzystująca pozycjonowanie lokalne staje się bardziej efektywna – są to po prostu dobrze wydane pieniądze; inwestycja, która szybko się zwraca.

Typowymi przykładami firm, które najbardziej mogą skorzystać na tej formie reklamy są przede wszystkim firmy usługowe, takie jak fryzjer, kosmetyczka, czy warsztat samochodowy. Świetnie sprawdza się też w przypadku lokali gastronomicznych i rozrywkowych, takich jak restauracje, puby, czy kluby sportowe. Jeśli więc prowadzimy tego typu działalność – dobrze jest wykorzystać zalety pozycjonowania lokalnego.

Advertisements