Według najnowszych danych na początku 2015 roku dostęp do Internetu na całym świecie miało ponad 2,7 miliarda ludzi. Coraz więcej ludzi będzie korzystało z mobilnego internetu za pośrednictwem tabletów i smartfonów. W 2014 roku na rynek trafiło ponad 60 mln nowych tabletów. Jest to wynik bardzo duży, który zaskoczył samych producentów tych urządzeń, którzy spodziewali się wyniku gorszego o 10 mln sztuk.

W 2015 roku dostęp do internetu miało już ponad 40% ludzkości. Co ciekawe według specjalistów z branży IT i telekomunikacji na przestrzeni najbliższych lat ludzie częściej będą łączyć się z mobilnym internetem za pomocą tabletów i smartfonów niż za pomocą tradycyjnych komputerów. Taka sytuacja sprawi, że Internet stanie się zupełnie innym miejscem.

W Stanach Zjednoczonych więcej osób będzie łączyć się z siecią wykorzystując właśnie mobilny, a nie stacjonarny Internet. Według najnowszych prognoz liczba użytkowników którzy łączyć będą się za pośrednictwem komputerów stacjonarnych będzie stała w miejscu, za to użytkowników mobilnych będzie pojawiać się coraz więcej. Szacuje się, że rocznie wzrastać będzie ich liczba o 16,6%.

Duży wpływ na taki obraz mają oczywiście smartfony i tablety, które na całym świecie cieszą się coraz większym zainteresowaniem i szturmują pułki sklepowe. Według najnowszych danych w Stanach Zjednoczonych tablet posiada już 28 milionów ludzi, a na przestrzeni dwóch najbliższych lat ich liczba wzrośnie do 50 mln osób.

Najnowsze badania wskazują również, że na największym obecnie tabletowym rynku świata, czyli w Stanach Zjednoczonych osoby, które chcą kupić nowy tablet myślą głównie o iPadzie. Według danych około 85% osób poszukujących nowego tabletu interesuje się właśnie iPadem. Tylko 4% ludzi planuje kupić aparat Galaxy Tab Samsunga, który w Polsce i całej Europie cieszy się zdecydowanie większym zainteresowaniem. W Stanach Zjednoczonych popularnością cieszą się również urządzenia Playbooka RIM oraz Xoom Motoroli.

Nie spada również sprzedaż inteligentnych telefonów. Według najnowszych danych w pierwszej połowie 2014 roku sprzedano ponad 100 mln tych urządzeń. Wraz ze wzrostem popularności smartfonów i tabletów zmieniać będzie się również rynek reklam w sieci i rynek e-commerce. Reklama w Internecie w 2015 roku ma stanowić około 17% całego globalnego rynku reklam. Smartfony i tablety w najbliższym czasie zrewolucjonizować mają rynek mobilnego internetu i to właśnie te urządzenia mają rozdawać karty i coraz bardziej przejmować rynek, który należał wcześniej do komputerów stacjonarnych.

Advertisements